معرفی کتاب ایکیگای

معرفی کتاب ایکیگای (IKIGAI)

کتاب Ikigai راهنمایی برای داشتن عمری طولانی و زندگی سرشار از سلامتی و نشاط است. کتاب ایکیگای برای کسانی که امید به زندگی پایینی دارند، می­تواند همانند یک فرشته نجات باشد. یک ضرب‌المثل ژاپنی هست که می­گوید: « فقط فعال بودن است که باعث می­شود 100 سال عمر کنید» این ضرب‌المثل پایه و اساس درک ایکیگای است.

ژاپنی‌­ها معتقدند هرشخصی ایکیگای مخصوص به خود را دارد، به عبارتی هر­کس برای زیستن باید دلیل منحصر به فرد خودش را بیابد. کتاب Ikigai براساس تحقیق جامع و علمی از اهالی روستای «اوکیناوا»، در جنوبی‌­ترین قسمت کشور ژاپن است. جزایر اوکیناوا، مملو از شهروندان 100 ساله است و پیرترین مردم دنیا، در آنجا زندگی می­کنند. در این منطقه از هر صد­هزار نفر، دو هزار ­و ­چهار­صد ­و­پنجاه ­و ­پنج نفر بیشتر از صد­سال عمر می­کنند که این آمار بسیار بالاتر از میانگین جهانی است.  اما حالا سوال اینجاست که راز طول عمر زیاد مردم این منطقه چیست؟ یافتن این راز، کلید داشتن زندگی شادتر و طولانی‌­تر است. پژوهشگرانی که روی مردم این منطقه کار کرده­‌اند، به این نتیجه رسیده‌­اند که مهم‌­ترین دلیل این اتفاق علاوه بر رژیم غذایی مناسب، سبک زندگی ساده، چای سبز و آب‌و­هوای نیمه حاره‌­ای است.

ممکن است تعجب کنید اگر بدانید این منطقه دقیقا جایی است که در اواخر جنگ جهانی دوم، دویست‌ ­هزار کشته بر جای گذاشته‌ ­است. با این حال مردم منطقه­‌ی اوکیناوا، با هم و حتی با دشمنانشان، بر اساس اصل «ایچاروباچود» زندگی می­کنند. بر طبق این اصل افراد با همه مثل خانواده خود برخورد می­کنند حتی اگر غریبه باشند و برای اولین بار با آن­ها روبرو می­شوند.

کتاب ایکیگای، به نحوه‌­ی غذا­خوردن این مردم، نحوه‌­ی حرکتشان، نحوه‌­ی کارکردنشان، نحوه­‌ی ارتباط­­ برقرار­کردنشان و حضور در جامعه، و مهم­‌ترین و مفید­ترین راز آن­ها، نحوه­‌ی پیدا­کردن ایکیگای مخصوص به خودشان، که باعث شده‌­است همگی از زندگی خود رضایت کامل داشته­‌باشند، می‌­پردازد. کتاب Ikigai به شما ابزاری معرفی می­کند که ایکیگای مخصوص به خود را پیدا کنید تا بدین طریق شادی و رضایت خاطر را به همراه سلامتی در زندگی بیابید.

درباره نویسنده:

فرانسیس میرالس (Francesc Miralles) نویسنده‌­ی مشهوری است که در بارسلونا متولد شده­‌است و بیشتر کتاب‌­هایش، الهام‌­بخش وانگیزشی هستند. فرانسس روزنامه‌­نگاری و ادبیات انگلیسی را فراگرفت و به عنوان سردبیر، مترجم، نوازنده و نویسنده‌­ی آزاد فعالیتش را آغاز و سپس شروع به نوشتن کتاب کرد. یکی از رمان­‌های او به نام «عشق با حروف کوچک» (Love in Lowercase) تاکنون به 20 زبان زنده دنیا ترجمه شده‌­است.

هکتور گارسیا (Hector Garcia) نویسنده‌­ی مشهور اسپانیایی است که در ژاپن زندگی می­کند. قبل از این‌که نویسنده شود،  به عنوان مهندس نرم افزار در کشور سوییس کار می­کرد. او خالق وبلاگ پرطرفدار kirainet.com است و تاکنون کتاب­‌های متعددی نوشته که یکی از مشهورترین آن­ها بعد از کتاب «ایکیگای»، کتاب (A Geek In Japan) است که یکی از پرفروش‌­ترین کتاب‌­های بین‌المللی محسوب می­شود. از جمله کتاب­‌های دیگر که این دو نویسنده با همکاری هم نوشته­‌اند می­توان به : «ایچوگی ایچی» (Ichigo Ichie) و« شستشوی جنگل» (Forest Bathing) اشاره کرد.

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this
به بالای صفحه بردن